2011. június 7., kedd

Mesebeszéd

Alig várom, hogy Lilka akkora legyen, hogy meséket olvashassak Neki. 
Mert "az embernek úgy kell a mese, mint az édes álom" (Vavyan Fable) 


Mostanában olvastam Oscar Wilde: A boldog herceg és más mesék kötetét. Az elsőt már ismertem gyermekkoromból, a más meséi újdonság voltak nekem. Imádtam. Annyira elvarázsoló történetek! Persze ezeket nem holnap fogom felolvasni a törpinek, kell hozzá bizonyos fokú érettség. 
Elhoztam a Nacsiék padlásán dobozokban pihenő mesés gyerekkönyveimet, ifjúsági lányregényeimet, és elrendezgettem az otthonunkban a könyvespolcon. Így még inkább otthonnak érzem!!! Kellenek a könyvek! Remélem Lilla is úgy fogja szeretni őket, mint én egykoron...


Mire abba a korba ér, hogy úgy ítéljük M.-el, hogy leülhet a tv elé, be akarom szerezni azokat a régi jó mesefilmeket is (Magyar népmesék, Mátyás király meséi, Vuk, Babar, Vízipók...és a többiek, még sorolhatnám. ). Azt, hogy a mai mesefilmeket nézze, teljesen kizártnak tartom. Szerintem erőszakosak és durvák, de még ha esetleg nem azok, akkor is rettentően bugyuták. 
Hello Kitty...egy kicsit ki vagyok rá akadva! Kevésbé zavar, hogy az összes elképzelhető használati- és dísz- és mindenféle tárgyat árulnak Hello Kitty kiadásban, de egy szombat délelőtt bekapcsoltam a tv-t, Hupikék törpikéket keresve (mert azt szeretjük!), ehelyett olyan klasszikusokkal találtam magam szembe, mint Hófehérke, Hüvelyk Panna...azzal az egészen "aprócska" változtatással, hogy a főhősnő helyére be volt helyettesítve a rózsaszín masnis kiscicalány! Nem is ecsetelném tovább, miért ódzkodom annyira attól, hogy Lillát bármikor is engedjük tv meséket nézni!
Nem sűrűn nézünk mi sem tv-t, de az esetek többségében még azt a keveset is megbánom. Kár, hogy olyan ritka a jó film, hogy szinte nincs is. Nem mintha annyi sok időm lenne lustálkodni! Ha pedig este találunk is nézhető, néha még talán élvezhető műsort, biztosra vehetem, hogy másnap reggel Lilla 5:00 és 5:30 között valamikor hangos gügyögéssel és cumidobálós figyelemfelkeltéssel jelenti, hogy felébredt, és visszatarthatatlanul kezdődik a nap! Ha pedig ilyenkor fáradt vagyok, verem a fejem a falba, hogy este a pihentető alvás helyett a televízió mellett döntöttem! Ennyi.


Ha már édes álom, íme a legédesebb:




2 megjegyzés:

  1. Szia Bea!

    Gratulálok a blogodhoz, és a gyönyörű kislányodhoz!Csodás képeket csinálsz!

    Üdv:Krisztina

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Krisztina, nagyon kedves vagy!

    VálaszTörlés